Train the Professionals: Unreal Engine Essentials- subvencionisana obuka za profesionalce
Tokom zimskog semestra 2022. godine, obučili smo 30 profesionalnih artista za rad u najpopularnijem gejm endžinu na svetu. Evo kako je to izgledalo.
Obuka Unreal Engine Essentials u okviru inicijative Train the Professionals namenjena je svima koji rade u oblasti vizuelnih umetnosti, imaju najmanje dve godine radnog iskustva (bilo u 3D modelovanju i vizualizaciji, kreiranju vizuelnih efekata, gejm artu, ili drugim inovativnim sferama) i dolaze iz Srbije ili regiona.
Inicijativu smo pokrenuli u ciju da podržimo ambicije i karijerni razvoj regionalnih artista tako što ćemo ih upoznati s mogućnostima koje nudi ovaj alat i njegovim praktičnim primenama u produkcionim okvirima. U ovome su nas podržali partneri iz Unreal Engine Educations i studija 3Lateral (Epic Games). Tokom obuke, polaznici su se upoznali sa specifičnostima ovog alata, posebno u domenu dizajna okruženja i interakcije u realnom vremenu.
Train the Professionals Playlist - studentski radovi
Train the Professionals - 2022
OSNOVNE INFORMACIJE
Naziv programa: Unreal Engine Essentials
Cena: 70 evra (komercijalna vrednost obuke iznosi 530 evra)
Trajanje: Osam nedelja (60 školskih časova)
Termini:
PRVA GRUPA – svakog ponedeljka i četvrtka u 19 časova, od 3. oktobra do 21. novembra 2022.
DRUGA GRUPA – svake srede i subote u 19 časova, od 5 oktobra do 23. novembra 2022.
Rok za predaju završnog rada: 23. februar 2023.
Nakon obuke polaznici mogu da:
- samouvereno koriste okruženje Unreal Editora,
- samostalno kreiraju virtuelna okruženja koristeći ugrađene alate za generaciju terena,
- primene gotova rešenja za vegetaciju ili dizajnirate sopstvena,
- uspešno projektuju produkcionu liniju za manipulaciju 3D sadržajem kreiranim u specijalizovanim softverima (Autodesk Maya, Houdini, Cinema 4D) i njihovu primenu u UE5,
- razumeju i kreiraju sopstvene materijale direktno iz endžina,
- usvoje preporučene prakse za osvetljivanje scena u realnom vremenu,
- dizajniraju osnovne interakcije pomoću Blueprint sistema,
- kreiraju animirane sekvence kamere,
- koriste ugrađeni modul za dizajniranje interfejsa,
- dodaju efekte kamere,
- koriste Niagara sistem čestica,
- Implementiraju Quixel i Marketplace sadržaje,
- objave gotovo virtuelno iskustvo.
Nakon glavnog dela obuke, učesnici inicijative moći će da slušaju specijalizovana predavanja eksperata iz industrije koji će im na ovaj način približiti procese rada u njihovim studijima. U ovome su nam se pridružile kompanije Ebb Software, Mad Head Games, Case 3D, Mag Archi, Wonder Dynamics i Open Studio.
USLOVI KONKURSA
Obuku su slušali oni koji:
- rade u oblasti vizuelnih umetnosti;
- imaju minimum dve godine radnog iskustva (bez obzira na trenutni radni status);
- mogu da prate nastavu na srpskom jeziku;
- vladaju nekim od vodećih 3D softvera (Autodesk Maya, 3ds Max ili Blender);
- pokažu da su izuzetno motivisani da pohađaju nastavu.
Broj mesta na obuci je ograničen, a selekciju kandidata vršićemo na osnovu tehničkog iskustva, kvaliteta dosadašnjih radova i motivacije koju nam iskažete prilikom prijave. Do tri mesta na obuci dobiće i nedavno svršeni studenti koji tek traže profesionalno iskustvo i koji nas oduševe svojim radovima.
Konkurs je otvoren do 31. avgusta 2022. u ponoć.
Šta sve može Unreal Engine 5?
Unreal Engine 5 se sve više koristi za izradu linearnog i interaktivnog sadržaja u realnom vremenu za potrebe filma, video igara ili VR/AR aplikacija. Sve je prisutniji u arhitekstonskoj vizualizaciji i advertajzingu, a posebno u studijima za virtuelnu produkciju na filmu i televiziji.
Jedan od skorašnjih projekata koji su uspešno probili granice tradicionalnih formata zahvaljujući ovom endžinu je The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience, na kojem je radio novosadski studio 3Lateral. Naime, kreativnim timovima UE nudi mnogo više mogućnosti, budući da doslovno proširuje prostor u realnom vremenu, a da pritom pojednostavljuje produkcijski pipeline i, samim tim, omogućava jaču kontrolu nad kreativnim procesom.
Pored navedenog, UE je primenu našao u svetu automobilizma, posebno za potrebe simuliranja vožnji i testiranja novih modela automobila. Zbog mogućnosti kreiranja realističnih simulacija, sve češće se koristi u nauci, što potvrđuje i projekat “oživljavanja” praistorijskog čoveka iz Lepenskog vira koji je srpska delegacija izložila na svetskoj izložbi u Dubaiju prošle godine.
Zašto Unreal Engine 5 treba da učite u Crateru
Za Crater Training Center, obuka je logičan nastavak inicijative Train the Trainers: Game Development with Unreal Engine iz 2021. godine za koju nam je dodeljen Epic MegaGrant. Tokom ove obuke, 45 univerzitetskih profesora iz Srbije steklo je znanja neophodna da u svoje studijske programe uključe i Unreal Engine, a neki od njih uspešno su ih implementirali u studijski kurikulum na matičnim fakultetima.
Kasnije iste godine, rame uz rame sa vodećim evropskim školama za animaciju i digitalnu grafiku, učestvujemo u velikom edukativnom poduhvatu Summer of Unreal u okviru kojeg smo regrutovali i podržali 150 animatora iz Istočne Evrope.
Osim toga, naš obrazovni program Technical Art in Unreal Engine zasnovan na zahtevima sve traženijeg zanimanja u kreativnim industrijama, akreditovala je Agencija za kvalifikacije pri Ministarstvu prosvete Republike Srbije.
Predavač
Milan Ličina
Vizuelni umetnik i docent na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu, ujedno i predavač na kursu Unreal Engine Essentials.
Kao specijalista za audio-vizuelne tehnologije u studiju Galerija 12, radio je na velikom broju domaćih i međunarodnih projekata. Kroz svoj rad, spaja umetnost, dizajn i nove tehnologije za stvaranje imerzivnih sadržaja što uključuje TV produkciju, kreiranje VR sadržaja i upotrebu gejm endžina za razvoj interaktivnih umetničkih instalacija i virtuelni scenski dizajn.
REKLI SU O KURSU
Train the Professionals program for Unreal Engine 5 je odličan početak za sve one koji želi da steknu osnovna znanja o endžinu i gejm dizajnu uopšte. Program nudi dobru bazu znanja i odlične prakse za optimizaciju razvoja video igara. Preporučujem ga i profesionalcima koji žele da nauče Unreal Engne ili prošire svoju ekspertizu, kao i početnicima koji traže odakle da počnu, jer nastavni plan kursa i sjajni predavač svima to omogućavaju.
Đorđe Marković, Game Designer / Founder @ Bohemian Pulp
Na kurs sam se prijavila jer sam želela da steknem nove veštine sa kojima ću moći da unapredim svoje dosadašnje znanje. Posle kursa za modelovanje velika želja mi je bila da naučim da funkcionišem i u end\inu, kako bih modele koje pravim mogla da "oživim" u nekom projektu i napravim svoj portfolio. Za nekoga ko nije imao predznanje iz UE mogu da kažem da sam dosta naučila i da je kurs ispunio sva moja očekivanja. Milan je odličan kao predavač i veoma mi je drago što sam dobila priliku da budem deo Train the Professionals programa.
Isidora Dimitrijević, Freelance Digital Artist
Započeo sam tečaj sa željom da nadogradim svoje znanje u UE. Prilikom pregleda silabusa očekivao sam većinom osnovne, no vrlo bitne informacije o radu s endžinom, no dobio sam puno više od toga, te dodatno učvrstio i produbio svoje znanje. Tečaj je sadržavao mnogo korisnih informacija te mi pružio više nego što sam očekivao, tako da sam vrlo zadovoljan s dobivenim znanjem.Osoblje je bilo na raspolaganju za bilo kakve nedoumice ili pitanja na raspolaganju kroz cijeli period tečaja. Isto vrijedi i za predavača Milana, koji je riješio svaki moj upit sa konkretnim fidbekom. Definitivno bi preporučio Crater Training Center sa širokim spektrom tečajeva koji pokrivaju razne CG discipline svakome tko ima ambicije razvijati se kao CG artist.
Haris Hadžagić, 3D Generalist
Poprilično sam zadovoljan kursom, imao sam prethodno znanje u UE, ali sam bio samouk. Kurs je ispunio moja očekivanja, pogotovo Milan, ne znam kad je stigao to sve da nauči i da sa toliko energije prenosi to svoje znanje. Drago mi je da sam dobio priliku da učim od njega i upoznam ostale kolege koje su pohađale kurs. Ovo mi je bilo prvi put da kurs pratim online, ali nisam primetio da sam kaskao za onima koji su nastavu slušali uživo. Stečeno znanje ću pokušati da prenesem mojim prijateljima iz tima sa kojim radim na igrama.
Bojan Tripković, 3D Artist @ Umbra Productions
Veoma sam zadovoljna kursom. Imala sam priliku da sarađujem sa kolegama artistima koji dolaze iz različitih branš ii nije nam bilo teško da sve shvatimo i razumemo. Iako su predavanja bila grupna, subjektivan osećaj je bio kao da vam neko individualno drži čas, tako da se sve temeljno radilo i dobili smo osnovu za dalji razvoj i usavršavanje što se tiče rada u UE. Očekivanja su se sada prebacila. Prvo sam imala očekivanja od samog kursa, a sada su okrenuta ka meni.
Jelica Đorđević, 3D Artist @ Digital Asset Tailors