VFX in Houdini

PRIJAVI SE NA KURS

Ovladaj magijom efekata iz prirode!

Najbezbolniji način da se uhvatiš u koštac sa složenim softverom kao što je Houdini, ovaj kurs je namenjen VFX artistima koji žele da se specijalizuju za prirodne elemente u industriji vizuelnih efekata i gejmingu. Osmišljen je tako da polaznicima pruži pregled metodologije rada u jednom od najtraženijih softvera u industriji. Na kursu će artisti savladati tehnike i alate koji se koriste za kreiranje atraktivnih dinamičkih efekata i simulacija koji se koriste u filmovima i igricama. Nakon kursa će u potpunosti vladati proceduralnim radom zasnovanim na nodovima i biće spremni da pripreme projekat za klasični VFX render. Finalni rad na kursu je deo timskog projekta na kom rade svi polaznici, tako da će na taj način u potpunosti dobiti uvid u to kako funkcioniše tim Houdini artista.

Nedelja 1
• Uvod, analiza referenci, postavka scene – Osnove interfejsa, ubacivanje objekata u scenu, jednostavna animacija kamere i objekata.
• Raspored „layout“ scene. Nameštanje prvog rendera scene.

Nedelja 2
• SOP modeling – Korišćenje surface operatore za modelovanje arhitektonskih elemenata na proceduralni način. Ovakav način modelovanja ima svoju veliku primenu za game dev.
• SOP modeling II – Modeling organskih elemenata. Korišćenje krivih, rampi, moćnog point VOP noda

Nedelja 3
• SOP modeling III – Pakovanje napravljenih alata kao Houdini digital asset. Masovno rasporedjivanje objekata u sceni, kontrolisanje distribucije, orijentacije, velićine objekata.
• SOP modeling IV – Nastavak, popunjavanje scene objektima. Memorijska efikasnost scene (packed primitive, bgeo, ass arhive).

Nedelja 4
• SOP fx I – Jednostavni efekti poput laserskih zraka, munja, energetskih polja. Pravljenje efekta samo uz pomoć SOP alata.
• SOP fx II – Portal efekat uz pomoć point VOP operatora. Cilj ovog časa je da naučimo kako da koristimo jednostavnu matematiku kako bi napravili efekte koji su brzi, lako izmenjivi i memorijski efikasni

Nedelja 5
• Particles I – Efekti čestica poput varnica, snega, kiše. Rendering čestica na razne načine (tačke, voluemtrija, sprite)
• Particles II – Kreiranje flote svemirskih brodova. Dodavanje čestica (partikla) na prethodno postavljen portal

Nedelja 6
• Rigid bodies I – Jednostavne simulacije rušenja zidova, delova pećine. Uvod u dinamiku lomljenja.
• Rigid bodies II – Simulacije destrukcije za svemirske brodove, kombinovanje animacije i simulacije.

Nedelja 7
• Pyro I – Simulacije dimova i eksplozija za svemirske brodove. Prvo upoznavanje sa “shelf” alatima koje houdini nudi. Genersianje nekoliko vrsta eksplozije i keširanje na disk.
• Pyro II – Dodavanje dima u naš portal, integrisanje partikla i volumetrije u portal.

Nedelja 8
• FLIP simulations I – Pravljenje vodopada, pomoću FLIP solvera. Podešavanje sitnog vodenog spreja koji je ključni za efekat
• FLIP simulations II – Doterivanje vodopada i pene. Različiti pristupi renderinga vode.

Nedelja 9
• Rigid bodies III – Rušenje mosta. Kompleksnija destrukcija, korišćenje veza (constraints) između različitih komada.
• Rigid bodies IV – Doterivanje destrukicije mosta, integrisanje sa dimovima, stinim česticama.

Nedelja 10
• Ocean spectrum – Dodavaje većih površina vode u scenu, upotreba Ocean spectrum sistema.
• Flip flattank simulation – Interakcija izmedu vode i mosta koji se ruši. Upotreba FLIP flattank sistema.

Nedelja 11
• Materijali i osvetljenje – Proceduralno dodeljivanje materijala. Malo o samim materijalima, upotreba 3d tekstura. Razdvajanje raznih elemenata (dimovi, voda, efekti) u različite render lejere.
• Analiza rendera, doterivanje i kompoziting.

Nedelja 12
• Izbacivanje geometrije iz Houdnija u Unreal. Upotreba plugina Houdni engine.
• Izbacivanje efekata (dimovi, voda, čestice) u unreal pomoću SideFX labs modula.

Po završetku kursa dobićete Crater VFX Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.

Bogdan Amidžić
VFX Supervisor @ Crater Studio

Spojivši umetnost i programiranje, Bogdan radi kao VFX supervizor u Crater Studio sa više od 12 godina iskustva u industriji vizuelnih efekata na filmu, reklamama i muzičkim spotovima. Za njega su izazovi prilika za pomeranje granica, a svoj posao vidi kao mesto gde je spojio ljubav prema programiranju (MEL, Python, VEX) s jedne i ilustraciji i concept art-u s druge strane. Radio je dugo godina kao kompoziting artist, a prethodnih nekoliko godina se specijalizovao za 3D vizuelne efekte u softverima Maya i Houdini. Svoje znanje uvek nesebično deli sa kolegama, a u Crater Training Center već dugo godina radi kao predavač na kursu DigitalCompositing a od nedavno i na kursu VFX in Houdini.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
930 EUR
U cenu je uračunat PDV. Čas traje 45 minuta

Dužina trajanja
120 časova 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Početak kursa
19. oktobar 2021.

Cena kursa na engleskom
Pogledaj cenu →

PRIJAVI SE NA KURS

Radovi studenata