VIRTUAL ENVIRONMENTS LAB

Izgradili smo digitalna okruženja CGA konferencije

Crater Training Center je tokom leta 2022. organizovao jedinstveno iskustvo kreiranja digitalnih okruženja za video igre, film i televiziju u alatu Unreal Engine 5.

Kroz ovaj višemesečni program smo mladim umetnicima pružili mogućnost da se upoznaju sa raznolikim aspektima kreiranja digitalnih okruženja za različite medijske formate. U programu su učestvovali polaznici naših kurseva 3D Essentials, Unreal Engine Essentials i Environment Art, a deo učesnika se pridružio ekipi kroz javni konkurs. Učešće u programu podrazumevao je obavezna predavanja, masterklasove, te praktičan rad pod mentorstvom iskusnih artista.

Sve vreme tokom trajanja programa, učesnici su imali kontinuiranu podršku od strane eksperata iz vodećih kreativnih kuća u zemlji kakve su Mad Head Games, Case 3D, Una Televizija i Crater Studio, a veliku podršku dali su nam partneri iz kompanije 3Lateral (Epic Games). Na ovaj način smo povezali junior artiste sa predstavnicima profesionalne zajednice koji jednim okom uvek tragaju za novim mladim talentima.

Virtual Environments Lab u kratkim crticama

Virtual Environments Lab predstavljao je svojevrsnu pripremu za šesto izdanje konferencije CGA Belgrade koja je u hibridnom formatu održana krajem septembra 2022. Tokom leta u Crateru, dvanestoro “Labovaca” radilo je na četiri originalna okruženja od kojih je jedno simuliralo filmski set, zatim nivo u igri i televizijski studio, a kreirano je i jedno “tematsko” okruženje koje je pratilo vizuelni identitet ovogodišnje konferenciije za koje je zaslužan dizajner Stefan Knežević.

Sve sesije emitovane tokom virtuelnog dana konferencije prethodno su bile snimljene pred zelenim platnom u studiju Atomic Visual Support kada je Dane Blačić, tehnički direktor CGA programa, zajedno sa učesnicima u realnom vremenu testirao i optimizovao okruženja

Kao jednima od osnivača CGA platforme, izuzetno nam je drago što se baš pod našim krovom stvaralo nešto potpuno novo i uzbudljivo, i što smo u celu ovu avanturu ušli zajedno sa domaćom CG zajednicom.

Šta su učesnici naučili tokom programa

Osnovni cilj ovog programa bio je da, kroz prikaz celog procesa za razvoj okruženja polaznicima i celokupnoj zajednici ukažemo na sličnosti i razlike u kreiranju scena za potrebe virtuelne produkcije, odnosno savremen produkcije filmova, televizijskog programa i video igara.

Neke od ključnih tema koje smo dotakli tokom trajanja programa su

  • razvoj scena od ideje do krajnjeg proizvoda;
  • upoznavanje sa Unreal Engine mogućnostima;
  • modelovanje elemenata za scene;
  • level dizajn i set dressing;
  • kreiranje različitih vizuelnih doživljaja i efekata pomoću post processing-a;
  • optimizacija scena za film, TV i igre;
  • testiranje kreiranih okruženja u pravom studiju ispred zelenog ekrana sa kamera trekingom.

Učesnici

Film Studio

Lazar Mijatović
Nemanja Ivanišević
Saša Vujičić

Game Level

Anđelija Ranđelović
Aleksa Vučković
Nikola Praskić

Broadcast Studio

Marko Marinković
Kosta Đurišić
Anja Pilipović

General Environment

Adam Pavlović
Marija Stevković
Tamara Vidanović

Ko je rukovodio našim “virtuelnim gradilištem”

Dane BlačićTechnical Director @CGA 2022

Tehnički direktor ovogodišnjeg CGA programa, predavač i glavni mentor Virtual Environments Lab je . U pitanju je iskusni XR producent, kreativni broadcast direktor i majstor virtuelne produkcije čija agencija Mogul Digital radi za klijente širom sveta, a od nedavno se pridružio impresivnom timu britanske kuće disguise.

Dimitrije MiljušArt Director @CGA 2022

Dimitrije Miljuš je ilustrator i koncept artista koji se u svom radu fokusira na oblasti kakve su environment design, keyframe concept art, world building i visual development. Veliko iskustvo stekao je u gejmingu, a radio je i za španski game dev studio Hexworks (iz CI Games porodice) u kojem se razvija nastavak igre Lord of the Fallen.

Mentori & predavači:

Uroš Pavlović (Mad Head Games), Nemanja Jaćimovski (Case 3D), Milan Ličina (Crater Training Center), Dušan Marinković (Una TV), Marija Josifović, Vladimir Turčan i Miroslav Gajović (Ubisoft Belgrade).

Asistenti:

Miloš Petrović
Aleksandar Paskaš

REKLI SU O LABU

Pogledajte kako je sve izgledalo!