Digital Lighting, Shadingand Rendering
Postanite lighting artist!
Naš specijalizovani lighting kurs vam omogućava da savladate osnovne procedure i tehnike koje će vam pomoći da svaki objekat predstavite što realističnije.
Tokom njegovog trajanja, upoznaćete se sa osnovnim principima rada pri kreiranju materijala i osvetljavanju scena koji mogu biti primenjeni u bilo kom softverskom paketu. Naučićete kako da iskustva iz svakodnevnog života transponujete u 3D, kako da koristite kamere, svetlo, šejdere (shaders) i da proizvedete fotorealistične rezultate. Pored toga, uz naš lighting kurs ćete shvatiti kako se pristupa projektu i šta sve treba da imate na umu prilikom osvetljavanja scena kako biste u budućnosti savladali svaki renderer koji poželite.
Softver na kojem će se najviše raditi je Arnold Renderer, jedan od standarda u produkciji kada su u pitanju offline rendereri.
Vežbe su osmišljene na principima prave VFX produkcije i na njima ćete dobiti niz praktičnih saveta vezanih za struku lighting artiste. Saznaćete i to kako se biraju adekvatni materijali, teksture i drugi elementi koji čine jednu ubedljiviju vizuelnu priču. Osim toga, upoznaćete se i sa svima dostupnim i jednostavnim softverskim paketima uz koje će vaši radovi izgledati još autentičnije. Znanje stečeno na kursu primenljivo je kako u VFX industrijii, tako i u svetu video igara, arhitekture, advertajzinga i drugih oblasti.
Kada govorimo o digitalnim vizualizacijama, osvetljenje definiše njihov fokus i atmosferu, dočarava period dana u kojem se jedna scena odigrava i ističe dominantno raspoloženje. Za dizajnera digitalnog osvetljenja, poznavanje estetike jednako je važno koliko i tehničko znanje. Samim tim, nakon kursa bićete spremni za dalje poduhvate na polju digitalnog osvetljenja, bilo da tražite posao na poziciji artiste u gejmingu, filmu ili u drugim industrijama.
Upoznavanje i predstavljanje plana i programa kursa
• Upoznavanje sa polaznicima, sa njihovim dosadašnjim iskustvom i predstavljanje programa kursa
Teorijski uvod o svetlu, bojama i materijalima, i ukratko o Arnold rendereru
• Osnovni teorijski uvod
• Ukratko o Arnold rendereru
Podešavanja Arnolda
• Render settings (sva podešavanja Arnolda za dalji rad)
Shaders (materijali)
• Tipovi materijala, opis parametara i njihova primena
• aiStandardSurface kao osnovni shader i sva njegova podešavanja: difuzni, reflektivni, refraktivni, polupropustljivi i sss materijali
• Ostali materijali, Ray Switch, Hair, Mix Shader, displacement, Utility shader, Ambient Occlusion, Shadow Matte
• Proceduralni shading
Svetla u Arnoldu
• Tipovi svetala: distant, spot, area, point, skydome, mesh, photometric
• Parametri svetala
• Filteri za svetla: gobo, light blocker, barndoor, decay
Stand-ins (Proxy objects)
• O stand-inovima
Hair
• Načini renderovanja dlake
Skin
• Načini renderovanja kože
Volume
• Open VBD
• Volume shading – aiStandardVolume
Camera
• Kamera, parametri kamere, DOF, Motion Blur
AOVs
• Build in AOVs
• Light path expressions
Pipeline
• Zašto je pipeline bitan za light
Po završetku kursa dobićete međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion, kao i Crater Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.
Dušan Ković
Texture Painter/Lookdev Artist @ Autodesk
Proglašen za jednog od 100 najuticajnijih i najtalentovanijih umetnika u svetu od strane 3D Artist Magazine
Naš nagrađivani CG artista iz Novog Sada, Dušan Ković je majstor za fotorealističnu 3D umetnost. Svoju karijeru je započeo u gaming industriji, a ljubav prema fotorealističnoj kompjuterskoj grafici ga je ubrzo odvela u industriju vizuelnih efekata gde se fokusirao na teksturisanje, senčenje, osvetljenje i renderovanje. Trenutno radi za Autodesk kao Texture Painter/Lookdev Artist i beta tester za Arnold i Mayu. U Crater Training Centru predaje na kursu Digital Lighting, Shading and Rendering.
INFORMACIJE O KURSU
Cena
780 EUR
1170 EUR za polaznike iz zemalja 2. kategorije.
U cenu je uračunat PDV.
Pogledajte opcije plaćanja.
Početak kursa
2025.
Pogledaj kalendar kurseva
Trajanje kursa
3 nedelje (40 školskih časova)
Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D/VFX Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.
Način pohađanja
Online