Kad se ideje zakotrljaju: Zašto je animacija u marketingu sve više na ceni
U ovom tekstu pričaćemo o nekim sjajnim marketinškim idejama, ali i o alatima koje dizajneri u advertajzingu koriste pri oblikovanju inicijalnih ideja u finalan proizvod koji je vidljiv, opipljiv i nadasve atraktivan. O ovom i srodnim pitanjima razgovarali smo sa dizajnerskim duom iz Ovation BBDO, jedne od vodećih advertajzing agencija u zemlji..
Najjači alat za kreiranje ideja tim agencije Ovation BBDO je našao u konceptu reinvention (odnosno reinvencije, ponovnog otkrića). Posebno je zanimljivo istaći da je nedavno i sam Ovation prošao kroz proces reinvencije, a u njihovom radu često se oslanjanju na reference iz dobro poznatih primera – koje potom stavljaju u potpuno nov kontekst.
Volite li Munchmallow? Da li vam je pri odrastanju Mali princ bio jedna od omiljenih knjiga? Velike su šanse da jeste tako, a Ovation tim je u jednoj od svojih najuspešnijih kampanja iz 2021. uspeo da poveže baš ova dva, svima draga pojma.
Stare stvari, novo pakovanje!
– Svaka kampanja zahvaljujući kojoj sam imao priliku da naučim nešto novo mi je izuzetno draga. Na primer, u okviru kampanje za Munchmallow iz 2018. godine sam učestovao u kreiranju TV spota koji je u potpunosti rađen stop motion tehnikom, a inovativni bilbord je bio obavijen industrijskim aluminijumom. Izdvojio bih još i spot za Frikom u kojem su maline kompletno bile urađene u 3D okruženju – ovako razgovor sa nama započinje grafički dizajner Milan Petrović nakon učešća na konferenciji CGAcademy: Talent Sandbox gde je ispred Ovation BBDO predstavio nekoliko njihovih kampanja i procese rada.
– Gledajte filmove, serije, igrajte igre.To su sve važne lekcije ukoliko je kreativa nešto čime biste voleli da se bavite – nadovezuje se u prezentaciji i moderator Vladan Vasiljević Điri, inače predavač na kursevima motion grafike i video dizajna u našem centru kod kojeg je nemali broj današnjih advertajzera i animatora peklo zanat.
Tako je Nemanja Obradović, danas jedan od vodećih kreativaca u Ovation BBDO, kurs iz video dizajna u Adobe After Effects upisao u doba kada je u istoj agenciji radio na poziciji grafičkog dizajnera. Kroz godine se ta pozicija svakako menjala, te se oprobao kao senior dizajner, art direktor, a danas nosi titulu Creative Head, što znači da se mnogo više bavi koordinacjom, timovima, kreativnim konceptima, mada je u velikoj meri i dalje zadužen za dizajn i animaciju. Naravno, i njega smo zamolili da nam izdvoji svoje omiljene projekte:
– Jedan od prvih klijenata koje sam dobio u agenciji bila je Visa (odnosno njihov sistem plaćanja). Koliko god možda na prvu zvučalo dosadno, mislim da smo za sedam godina rada sa tim klijentom stvarno pomerali granice i uspeli da uradimo neke jako kreativne i bitne kampanje. Postavljanje Instagram kreativne strategije, direkcije i gajdlajnsa bi bila jedna od dražih, dugoročnih kampanja u kojoj sam uživao. Burger House Bros jedan je od manjih klijenata, sa kojim imamo mogućnost da radimo na vrlo kreativnim stvarima. Pored njih, izdvojio bih i naš rad za Galeniku, tu je bilo dosta kampanja koje su pomerile granice, kao što su one za Flonivin ili Oligovit proizvode – kaže Nemanja, onako, “na prvu”.
Merilo uspeha jedne kampanje
Ovation je tokom godina osvajao zaista vredne nagrade, a nas zanima kako oni, na individualnom, ali i poslovnom planu, mere uspeh. Kada znaju da je kampanja na kojoj su vredno radili postala uspešna i kako se nose sa konstantnim fidbekom koji na internetu dobijaju od vrlo širokog auditorijuma?
– Kampanja je uspešna kada zajedno sa klijentom ispunimo njen cilj, bilo da je to povećanje prodaje ili vidljivost brenda, u zavisnosti od onoga što je bio zadatak. Imamo dugoročne saradnje sa velikim klijentima, i to što nas biraju kao kreativnu agenciju iz kampanje u kampanju dovoljno govori o uspešnosti i dobroj uzajamnoj saradnji – kaže Nemanja.
Na pitanje o fidbeku javnosti, momci tvrde da je to “baš ono što ih vozi”, jer fidbek, bio on pozitivan ili negativan (odnosno korektivni), treba da se koristi kao gorivo za dalji rad i iz njega uvek treba učiti – a kako se to uči iz fidbeka, pročitaćete u jednom našem starijem članku.
Koliko je važna animacija u marketingu?
Razvojem tehnologija i mogućnosti plasiranja sve atraktivnijeg sadržaja ogromnom broju korisnika, došli smo do toga da danas za kvalitetnu kampanju nije više dovoljan samo dobar vizual, već i interakcija sa korisnicima, njihov engagement i, naravno, kvalitetan video.
U praksi, to znači da klijenti traže sve više animiranog sadržaja – i to često po hitnom postupku. Ovakvi zahtevi podrazumevaju da agencije više nemaju dovoljno vremena niti kapaciteta da traže eksterne saradnike iz specifičnih oblasti kao što su 2D ili 3D animacija, već im je zgodnije da zaposle in-house operativce koji svojim radom mogu da pokriju i te oblasti.
Dopuna znanja u sferama kakve su animacija, motion grafika, dizajn video efekata, i sl. iskusnim dizajnerima su korisne kako bi nadalje mogli da daju vredne sugestije mlađim kolegama, ali i da lakše komuniciraju sa profesionalnim studijima koji rade kompleksnije animacije, pre svega za TV reklame.
Kako u praksi izgleda kada grafički dizajneri u kreativnoj agenciji usvoje neke od navedenih veština i kako su veštine koje su stekli na kursu video dizajna u Crateru direktno uticale na njihove procese rada, priča nam Milan:
– Najviše sam osetio promenu prilikom koncipiranja rešenja samog projekta na kojem radim, kako organizaciono, tako i kreativno. Uz jasnu i čvrstu osnovu koju sam stekao na kursu video dizajna, lakše sam unapređivao svoje veštine i hvatao se u koštac i sa nekim zahtevnijim projektima za koje bismo pre ovog kursa angažovali spoljne saradnike. Sam završetak kursa nije uticao na samu titulu u kompaniji, ali definitivno jeste na poziciju od projekta do projekta.
Šta to sve znači za kreativce koji tek ulaze u advertajzing?
Za kraj, s Ovation timom smo popričali i o osobinama i talentima koje, pored tehničkih veština, treba da poseduju mladi kreativci i junior artisti koji traže posao u dinamičnim radnim sredinama – kao što je to obično slučaj u advertajzingu.
Nemanja je po tom pitanju vrlo jasan:
– Tehničke veštine se vrlo brzo nauče i savladaju, ono što ja tražim je volja, strast, želja za napretkom i ono što je jako bitno, a što se često zaboravlja – komunikacija. Radimo u industriji komunikacija i bilo bi glupo da mi unutar tima ne umemo da komuniciramo, dogovaramo se, ponekad pravimo kompromise, borimo se za neku ideju, priznamo kada pogrešimo ili pohvalimo kada je nešto dobro urađeno.
– Osim veština koje je Nemanja naveo, hteo bih da istaknem da je empatija izuzeno bitna u našem poslu. Visok nivo emotivne inteligencije nam omogućava da preciznije prepoznamo potrebe tržišta na pravi način i predstavimo proizvod u najboljem mogućem svetlu za našu ciljnu grupu – zaključuje Milan.
Pogledajte sesiju sa Nemanjom, Milanom i Đirijem koju smo u aprilu 2022. organizovali u okviru edukativnog programa CGAcademy.
Naredna iteracija kursa 2D animacije primenljive u širokom spektru kreativnih industrija u našoj školi kreće krajem maja i upis je otvoren.
Ostale sesije sa konferencije Talent Sandbox 2022. Pronaći ćete na našem YouTube kanalu.
Napisala: Branka Malenica