VFX in Houdini
Ovladaj magijom efekata iz prirode!
Najbezbolniji način da se uhvatiš u koštac sa složenim softverom kao što je Houdini, ovaj kurs je namenjen VFX artistima koji žele da se specijalizuju za prirodne elemente u industriji vizuelnih efekata i gejmingu. Osmišljen je tako da polaznicima pruži pregled metodologije rada u jednom od najtraženijih softvera u industriji. Na kursu će artisti savladati tehnike i alate koji se koriste za kreiranje atraktivnih dinamičkih efekata i simulacija koji se koriste u filmovima i igricama. Nakon kursa će u potpunosti vladati proceduralnim radom zasnovanim na nodovima i biće spremni da pripreme projekat za klasični VFX render. Finalni rad na kursu je deo timskog projekta na kom rade svi polaznici, tako da će na taj način u potpunosti dobiti uvid u to kako funkcioniše tim Houdini artista.
Nedelja 1
• Uvod, analiza referenci, postavka scene – Osnove interfejsa, ubacivanje objekata u scenu, jednostavna animacija kamere i objekata.
• Raspored “layout” scene. Nameštanje prvog rendera scene.
Nedelja 2
• SOP modeling – Korišćenje surface operatora za modelovanje arhitektonskih elemenata na proceduralni način. Ovakav način modelovanja ima svoju veliku primenu za game dev.
• SOP modeling II – Modeling organskih elemenata. Korišćenje krivih, rampi, moćnog point VOP noda
Nedelja 3
• SOP modeling III – Pakovanje napravljenih alata kao Houdini digital asset. Masovno raspoređivanje objekata u sceni, kontrolisanje distribucije, orijentacije, veličine objekata.
• SOP modeling IV – Nastavak, popunjavanje scene objektima. Memorijska efikasnost scene (packed primitive, bgeo, ass arhive).
Nedelja 4
• SOP fx I – Jednostavni efekti poput laserskih zraka, munja, energetskih polja. Pravljenje efekta samo uz pomoć SOP alata.
• SOP fx II – Portal efekat uz pomoć point VOP operatora. Cilj ovog časa je da naučimo kako da koristimo jednostavnu matematiku kako bi napravili efekte koji su brzi, lako izmenjivi i memorijski efikasni
Nedelja 5
• Particles I – Efekti čestica poput varnica, snega, kiše. Rendering čestica na razne načine (tačke, voluemtrija, sprite)
• Particles II – Kreiranje flote svemirskih brodova. Dodavanje čestica (partikla) na prethodno postavljen portal
Nedelja 6
• Rigid bodies I – Jednostavne simulacije rušenja zidova, delova pećine. Uvod u dinamiku lomljenja.
• Rigid bodies II – Simulacije destrukcije za svemirske brodove, kombinovanje animacije i simulacije.
Nedelja 7
• Pyro I – Simulacije dimova i eksplozija za svemirske brodove. Prvo upoznavanje sa “shelf” alatima koje Houdini nudi. Genersianje nekoliko vrsta eksplozije i keširanje na disk.
• Pyro II – Dodavanje dima u naš portal, integrisanje partikla i volumetrije u portal.
Nedelja 8
• FLIP simulations I – Pravljenje vodopada, pomoću FLIP solvera. Podešavanje sitnog vodenog spreja koji je ključni za efekat
• FLIP simulations II – Doterivanje vodopada i pene. Različiti pristupi renderinga vode.
Nedelja 9
• Rigid bodies III – Rušenje mosta. Kompleksnija destrukcija, korišćenje veza (constraints) između različitih komada.
• Rigid bodies IV – Doterivanje destrukicije mosta, integrisanje sa dimovima, stinim česticama.
Nedelja 10
• Ocean spectrum – Dodavanje većih površina vode u scenu, upotreba Ocean spectrum sistema.
• FLIP Flat Tank simulation – Interakcija između vode i mosta koji se ruši. Upotreba FLIP Flat Tank sistema.
Nedelja 11
• Materijali i osvetljenje – Proceduralno dodeljivanje materijala. Malo o samim materijalima, upotreba 3D tekstura. Razdvajanje raznih elemenata (dimovi, voda, efekti) u različite render lejere.
• Analiza rendera, doterivanje i kompoziting.
Nedelja 12
• Izbacivanje geometrije iz Houdnija u Unreal. Upotreba plugin-a Houdni Engine.
• Izbacivanje efekata (dimovi, voda, čestice) u Unreal pomoću SideFX Labs modula.
Po završetku kursa dobićete Crater Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.
Bogdan Amidžić
VFX Supervisor @ Crater Studio
Spojivši umetnost i programiranje, Bogdan radi kao VFX supervizor u Crater Studiju sa više od 12 godina iskustva u industriji vizuelnih efekata na filmu, reklamama i muzičkim spotovima. Za njega su izazovi prilika za pomeranje granica, a svoj posao vidi kao mesto gde je spojio ljubav prema programiranju (MEL, Python, VEX) sa jedne i ilustraciji i concept art-u sa druge strane. Radio je dugo godina kao kompoziting artist, a prethodnih nekoliko godina se specijalizovao za 3D vizuelne efekte u softverima Maya i Houdini. Svoje znanje uvek nesebično deli sa kolegama, a u Crater Training Centru već dugo godina radi kao predavač na kursu Digital Compositing a od nedavno i na kursu VFX in Houdini.
INFORMACIJE O KURSU
Cena
1380 EUR
2070 EUR za polaznike iz zemalja 2. kategorije.
U cenu je uračunat PDV.
Pogledajte opcije plaćanja.
Početak kursa
26. novembar 2024
Pogledaj kalendar kurseva
Trajanje kursa
13 nedelja (120 školskih časova)
Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.
Način pohađanja
U učionici
Radovi studenata
Students reel - 2023