Slika kurseva koji ulaze u Obrazovne programe

Obrazovni programi

OBRAZOVNI
PROGRAMI

Odaberi svoj karijerni put

Naši specijalizovani kursevi za VFX i game art formirani su tako da u svakom aspektu prate aktuelne trendove u kreativnim industrijama. Kombinacijom određenih kurseva, kreirali smo obrazovne programe koji odgovaraju na zahteve trenutnog tržišta rada i pripremaju polaznike za atraktivne pozicije u sferi digitalnih umetnosti. Pohađanjem naših istaknutih obrazovnih programa dobija se uverenje o stečenoj kompetenciji od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

Odaberi obrazovni program koji ti najviše odgovara i kreni putanjom usavršavanja koja će te najbrže dovesti do posla tvojih snova. Nudimo ti opciju učenja u učionici, online ili kombinovanjem ove dve metode.

OBRAZOVNI PROGRAMI

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
3D Essentials
Organic Modeling I
Organic Modeling and Texturing II

CENA
1.972 EUR
Ušteda:210 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

Praksa je raspoloživa!

Pohađanjem ovog programa dobija se uverenje o stečenoj kompetenciji od Agencije za kvalifikacije Republike Srbije.

Organsko modelovanje je grana digitalne umetnosti koja vam dozvoljava da kreirate i oblikujete ma koji trodimenzionalni lik koji zamislite. Kao zasebna sfera 3D modelovanja, organsko modelovanje se odnosi na kreiranje živih bića.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • digitalno izvaja karaktere sa asetima i izvrši pripremu za dalju produkciju,
  • primenuje tehnike za dodavanje topologije na modelima za naredne faze kao što su rigging i animacija,
  • maskira površine i primenjuje maske za dobijanje oblika, boji, seče UV mape za dodavanje tekstura,
  • bejkuje osnovne mape, dodaje teksture na model,
  • renderuje karakter.

Umetnik organskog modelovanja je traženo zanimanja u industriji video igara, filmu, advertajzingu, industrijskom i grafičkom dizajnu, pa čak i (pejzažnoj) arhitekturi.

Photoshop+3D-Essentials-+Organic-I-+-Organic-II

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
3D Essentials
Unreal Engine Essentials

 

CENA
1296 EUR
Ušteda: 134 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

Praksa je raspoloživa!

Pohađanjem ovog programa dobija se uverenje o stečenoj kompetenciji od Agencije za kvalifikacije Republike Srbije.

Digitalni umetnici specijalizovani za rad u softveru Unreal Engine umeju da balansiraju estetske i tehničke zahteve raznovrsnih projekata i da sa lakoćom kreiraju i optimizuju objekte u ovom endžinu.

Primarno kreiran za potrebe industrije video igara, UE se danas koristi u virtuelnoj i filmskoj produkciji, u advertajzingu, automoto industriji, arhitekturi i drugim oblastima. Zanimljivo je da UE koristi čak i NASA za trening svojih ISS astrounauta.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • pripremi i uveze modele u Unreal Engine,
  • prilagodi osvetljenje i uradi kolor korekciju scene,
  • izradi jednostavne interaktivne objekte u UE,
  • postavi AI parametre za kretanje likova,
  • spaja interaktivne celine, optimizuje i spakuje projekat za distribuciju.

Kada završite ovaj program, bićete spremni da započnete karijeru kao UE Technical Artist, Environment Artist, Virtual Graphics Artist i dr.

Obrazovni progrma Technical Art inUnreal Engine

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
3D Essentials
Environment Art

 

CENA
1320 EUR
Ušteda: 187 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

 

Environment artisti su 3D modelari uže specijalizovani za izradu okruženja za potrebe igara ili raznovrsnog video sadržaja (film, reklama i sl.). Okruženjem u digitalnoj sredini se smatra prostor unutar nekog objekta, kao i pejzaži.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • kreira scenu kao elementarni deo vođenja igre, mapira pejzažne i rekvizitne elemente
  • razvija okruženje tumačeći storyboard i concept art,
  • modeluje i teksturiše elemente u sceni,
  • struktuira projekat i optimizuje alate za rad u UE,
  • kreira osvetljenje i izvršava finalne procese za render scene.

Artisti kojima kreiranje 3D okruženja predstavlja užu specijalnost obično traže poslove u oblastima poput video igara, filma, arhitekture, marketinga, pa čak i astronomije.

Obrazovni program 3D Environment Art in Games

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
3D Essentials
VFX in Houdini

CENA
1612 EUR
Ušteda: 218 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

Praksa je raspoloživa!

 

VFX artisti kreiraju hiper-realistične vizuelne efekte i simulacije koje donose posebnu vrednost finalnom proizvodu i oduševljavaju posmatrače.  

Jedan od najpopularnijih alata za kreiranje vizuelnih efekata je Houdini koji se originalno koristio isključivo u VFX industriji, a potom je našao svoju ulogu u produkciji AAA video igara. Houdini se najpre koristi za kreiranje efekata prirode koji poštuju zakone fizike kako bi fenomene iz realnog sveta verodostojno replicirao u virtuelni.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • modeluje arhitektonske i organske elemente,
  • primeni jednostavnu matematiku za kreiranje brzih i lako promenljivih efekata,
  • radi sa partiklima,
  • kreira simulacije dima, eksplozije, rušenja, destrukcija i drugih katastrofalnih pojava,
  • renderuje vodu, dodaje veće površine vode u sceni,
  • transferuje geometriju iz Houdinija u Unreal Engine pomoću SideFX Labsa.

Obrazovni program Digital Effects in Film and Games

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
Digital Compositing

CENA
990 EUR
Ušteda: 140 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

Praksa je raspoloživa!

U svetu filma, digitalni kompoziting se odnosi na kreiranje složenih kombinacija slika i sekvenci. To podrazumeva uklapanje snimaka nastalih ispred zelenog ekrana sa snimcima žive akcije, uklapanje specijalnih i vizuelnih efekata sa digitalno oslikanim pozadinama i ostale relevantne veštine potrebne da se od niza različitih (video) materijala dobije smislena celina.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • razume odnos svetla, kamere i ugla snimanja,
  • spaja dva inputa – snimljeni materijal i digitalno kreirani materijal, primenjuje filtere i koristi tehnike interpolacije i transformacije,
  • “čisti’’ snimke met pejntingom, dodaje dim, prašinu i teksturu kako bi sekvence i kadrovi bili što fotorealističniji,
  • rotoskopira deo slike za crtanje maski, bojenja ili prebacivanja jednog dela slike na drugi,
  • integriše CG sa realnim elementima tako da krajnji rezultat bude dobro napravljen fotorealistični kadar

Obrazovni program Digital Compositing in Video and Film

KURSEVI OBUHVAĆENI PROGRAMOM:
Photoshop
Matte Painting and Environment Design

CENA
830 EUR
Ušteda: 130 EUR
U cenu je uračunat PDV.
Čas traje 45 minuta

Praksa je raspoloživa!

 

Met pejnting se u kreativnoj industriji danas odnosi na proces kreiranja digitalnog pejzaža, seta ili udaljene lokacije. Filmskim stvaraocima to dopušta da stvore iluziju okruženja koje na realnim lokacijama snimanja zapravo ne postoji.

Budući da se na ovom programu, spajaju osnove met pejntinga sa elementima koncept arta i dizajna okruženja, polaznici će steći niz praktičnih veština korisnih kako u svetu filma, tako i u industriji video igara.

Nakon uspešno završenog programa, polaznik će umeti da:

  • vlada osnovnim veštinama digitalnog slikanja i skiciranja,
  • koristi pen-tablet na profesionalnom nivou,
  • primenjuje tehnike fotobešinga za potrebe koncept arta ili bilo koje druge oblasti,
  • vlada osnovnim tehnikama met pejntinga za kreiranje digitalnih pozadina i ekstenzija seta,
  • razume osnovne principe perspektive i konstruisanja prostora,
  • razume i primenjuje osnovne likovne principe komponovanja i korišćenja boja,
  • razume osnovne fotografske atribute korisnim za kreiranje okruženja,
  • prilagodi svoje ideje shodno zahtevima i metodologiji rada u profesionalnoj produkciji.

 

 

Obrazovni program 2D Environment Art in Film and Games

Unrel-Engine-Essentials-Crater-training-Center

Unreal Engine Essentials

Unreal Engine Essentials

PRIJAVI SE NA KURS

Kreiraj interaktivni sadržaj u realnom vremenu uz pomoć gejming tehnologije!

Kurs Unreal Engine Essentials upoznaje polaznike sa osnovama ovog moćnog alata i njegove praktične upotrebe u realnim produkcionim okvirima. Tokom rada na kursu, polaznici će kroz rad na projektima upoznati specifičnosti Unreal Engine-a vezane za dizajn okruženja i dizajn interakcije u realnom vremenu. Nakon što odslušaju predavanja, polaznici uz mentorsku pomoć predavača prelaze na kreiranje završnog projekta u kome objedinjuju stečena znanja kroz temu po izboru.

Kurs je namenjen svima koji već poseduju osnovna znanja iz oblasti 3D modelovanja* i žele svoje veštine da prilagode radu u realnom vremenu, što u kreativnim industrijama uveliko postaje standard.

Unreal Engine se koristi za izradu linearnog i interaktivnog sadržaja za potrebe filma, video igara ili drugih interaktivnih VR/AR aplikacija. UE je sve prisutniji u arhitekturi, advertajzingu, medicini, a posebno u studijima za virtuelnu produkciju na filmu i televiziji. Više o primenama UE pročitajte u ovom tekstu.

* Ukoliko nemate iskustva u 3D modelovanju, a želite da savladate Unreal Engine, preporučujemo vam da pogledate plan akreditovanog modularnog programa Technical Art in Unreal Engine koji, pored ovog, obuhvata i kurseve za početnike.

I nedelja – Uvod u Unreal Engine 5
• Pregled UI Unreal Engine 5 i rada sa osnovnim alatima.
• Kreiranje nivoa pomoću geometrijskih primitiva i block-out osnovne scenske postavke.

II nedelja – Rad sa modelima i texturisanje
• Uvoz modela u Unreal Engine 5 i korišćenje Static Mesh Editor-a.
• Dodavanje novih materijala i rad u Material Editor-u.
• Pregled različitih shader modela u UE5.
• Optimizacija bitmapa i rad sa teksturama.

III nedelja – Master materijala i osvetljenje u Unreal Engine 5
• Kreiranje Master materijala i rad sa instancama materijala.
• Animiranje teksture na materijalu i Function materijala.
• Različite alatke za osvetljenje i kreiranje atmosfere.

IV nedelja – Level Design – Landscape
• Korišćenje Landscape toola i Landscape materijala.
• Uređivanje Landscape leyer-a.
• Kreiranje drveča i trave koristeći Speedtree softver.
• Korišćenje Foliage alatke i Height mapa.
• Postavljanje vodenih površina.

V nedelja – VFX/SFX u UE5i
• Pregled Niagara editora i rad sa sistemom čestica.
• Kreiranje efekata vatre, dima, kiše i snega.
• Dodavanje zvučnih efekata u scenu.

VI nedelja – Blueprint
• Pregled Blueprint editora
• Blueprint komunikacija i animacija, rad sa Actor klasom
• Upravljanje Niagara sistemom kroz Blueprint.

VII nedelja – Kamera i Render
• Postavljanje i animiranje kamere, kadriranje i post efekti na Camera Actor-u.
• Rad sa rigovima, snimanje sekvenci i export video fajlova.

VIII nedelja – Krerirenje UI interfejsa u Unreal Engine 5
• Kreiranje widgeta i rad sa osnovnim UI elementima u UMG editoru.
• Programiranje interaktivnih funckionalnosti UI elemenata.

Početkom 2021. godine, vodeća kompanija u oblasti interaktivne i 3D engine tehnologije, Epic Games, Crater Training Centru je dodelila Epic MegaGrant za projekat namenjen obrazovanju profesora sa brojnih visokih škola u Srbiji. Iz ovoga je nastala inicijativa Train the Trainers u okviru koje smo 45 univerzitetskih profesora obučili za rad u Unreal Engine-u.

Kasnije iste godine, učestvujemo na evropskom projektu edukacije u ovom endžinu zvanom Summer of Unreal, rame uz rame sa vodećim evropskim školama za animaciju i digitalnu grafiku. To su Escape Studios, ArtFX, The Animation Workshop, Screen Skills Ireland, La Salle Barcelona i Hochschule der Medien Stuttgart.

Naš obrazovni program Technical Art in Unreal Engine, koji se završava upravo ovim kursom, akreditovala je Agencija za kvalifikacije pri Ministarstvu prosvete Republike Srbije.

Po prijemu završnog rada, polaznici dobijaju sertifikat Crater Training Centra o uspešno odslušanom kursu. Ukoliko ovaj kurs upišete u okviru akreditovanog modularnog programa Technical Art in Unreal Engine, dobićete i uverenje o stečenoj kompetenciji koji izdaje Agencija za kvalifikacije Republike Srbije.

Milan Ličina

Milan Ličina je vizuelni umetnik, rođen 1990. godine u Beogradu. Tokom studija na Beogradskoj politehnici i Fakultetu digitalnih umetnosti započinje profesionalnu karijeru kao CGI generalista, dok po njihovom završetku razvija interesovanje za interaktivnu i generativnu umetnost, kao i proceduralnu i grafiku u realnom vremenu. U svojoj praksi operiše kroz polja nastajućih tehnologija i iskustvenog dizajna, koristeći presek umetnosti, dizajna i tehnologije kao platformu za kreiranje imerzivnih narativa. Milan ima široko iskustvo u novim medijima, računarskoj grafici, kreativnoj industriji, dizajnu događaja i izložbi.

Od 2014. godine radi na više domaćih i međunarodnih projekata koji uključuju TV produkciju, kreiranje VR sadržaja, upotrebu game engine-a za razvoj interaktivnih umetničkih instalacija i virtuelni scenski dizajn.

Pored međunarodnog komercijalnog i umetničkog stvaralaštva, bavi se i akademskim radom kroz promovisanje STEAM modela obrazovanja. Trenutno je u zvanju docenta na Univerzitetu Metropolitan, gde predaje na smerovima Dizajn interaktivnih medija, Računarske igre i Vizuelne komunikacije. U Crater Training Centru predaje na kursu Unreal Engine Essentials.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
530 EUR
795 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
Kurs uskoro zakazujemo
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
6 nedelja (60 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Branislav Pavlovic art for game art course Environment Art

Environment Art

Environment Art

PRIJAVI SE NA KURS

Započni umetničku karijeru u industriji video igara!

Uvod u Environment Art je osnovni kurs posvećen umetnosti video igara u našem centru i siguran način da započneš karijeru koja će te odvesti do rada na AAA igrama.

Kroz asset design u softveru Autodesk Maya i korišćenjem aplikacije Quixel Megascans u kombinaciji sa Unreal Engine, ovaj kurs je namenjen artistima svih nivoa koji žele da se upoznaju sa osnovama dizajniranja okruženja za igre (level design). Utemeljeno na principima stvaranja osećaja uronjenosti u svet video igara, ovaj kurs obuhvata učenje raznovrsnog seta alata, aktuelnih tehnika za izradu okruženja i pokriva primere najboljih praksi u oblasti gejm arta. Program je pažljivo osmišljen sa fokusom na postizanje efikasnosti u poslu tako da polaznici nauče kako da najbolje optimizuju svoj rad i maksimalno iskoriste alate kako bi dobili najbolji mogući rezultat.

Uvod u Environment Art možete kombinovati i sa drugim kursevima iz naše ponude, a upisom bilo kojeg od naših Obrazovnih programa ostvarujete popust. Ovaj kurs neizostavan je deo našeg programa 3D Environment Art in Games.

Upoznavanje sa enivonmentom u gaming industriji
• uvod u game art, razlika izmedju environmenta i asseta
• Šta čini i opisuje svakog environment artistu

Upoznavanje sa alatima tokom kursa
• Razlika izmedju game engina
• Dcc programi i toolovi za izradu

Blok faza
• Kreiranje scene, priprema i traženje referenci
• modularnost i planiranje

Asset gym i modularni kitovi
• Važnost i primena u praksi

Tehnike modelovanja
• Priča o optimizaciji
• Mid poly modeling
• Priprema modela i usložnjavanje

Tehnike texturisanja
• UV i texel density
• Metode i tehnike kreiranja textura
• Korišćenje decala i trimova za usložnjavanje površi

Unreal Engine intro
• UI engina
• Kreiranje projekta i folder struktura
• Povezivanje engina sa quixel bridgom

UE4 implementacija
• Kreiranje test scene
• Importovanje modela i textura
• Kreiranje materijala
• Vertex paint i decali
• Foliage i detalji
• Propsing i polish scene

Light i postprocesi
• Kreiranje svetala i postprcesa za finalni playthrough (render)

Po završetku kursa polaznici će dobiti sertifikat Crater Training Centra o uspešno završenom kursu.

Branislav Pavlović
Environment Artist @ LAV Games

Prateći svoju strast prema video igrama i razvijanju asset-a za potrebe igara, Branislav je ostavio pečat u AAA industriji radeći na ambicioznim projektima kakva je dobro poznata franšiza Tom Clancy Ghost Recon Breakpoint na pozivciji Weapon & Level Artist.Pored toga, neki od njegovih najuzbudljivijih projekata još uvek nisu ugledali svetlost dana, pa jedva čekamo da nas obavesti kada budu aktivni.

Branislav trenutno radi kao Environment Artist u studiju LAV Games gde konstantno razvija nove veštine vezane za izradu okruženja u video igrama. Zaljubljen je u sve aspekte video igara i uživa dok priča o svojim interesovanjima, što profesionalno radi kao predavač na kursevima 3D Essentials i Environment Art u Crater Training Centru.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
610 EUR
915 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
Kurs uskoro zakazujemo
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
4 nedelje (68 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Organic-Modeling-II-2022-tumb-1

Organic Modeling and Texturing II

Organic Modeling and
Texturing II

PRIJAVI SE NA KURS

Odskočna daska za karijeru u video igrama AAA klase.

Kao prirodan nastavak osnovnog kursa, kurs Organic Modeling and Texturing II namenjen je polaznicima koji su spremni da svoje veštine modelovanja živih i vanzemaljskih bića podignu na još viši nivo.

Program je dizajniran tako da polaznicima pruži znanja o naprednim tehnikama i alatima, a sa ciljem da razviju svoj jedinstveni stil modelovanja i dizajniranja karaktera. Nakon kursa će polaznici savladati veštine neophodne za juniorske pozicije u gejming kompanijama, kao što je celokupni proces pripreme karaktera za produkciju koji obuhvata teksturisanje, retopologiju i UV mapiranje.

Naš obrazovni program 3D Character and Organic Modeling, koji se završava upravo ovim kursom, akreditovala je Agencija za kvalifikacije pri Ministarstvu prosvete Republike Srbije.

Upoznavanje sa konceptom topologije
• Upoznavanje sa topologijom HP (High Poly) i LP (Low Poly).
• Osnovni pojmovi: Vertex, Polygon, Edge, Triangle, Quad, Mesh.
• Retopologija i njen proces, sa posebnim osvrtom na to kako ovaj proces funkcioniše u indutriji video igara (pojmovi Loop i Patch)

Proces sečenja UV mape
• Sečenje LP modela za dobijanje UV mape.
• Slaganje UV mape u UV prostoru.
• Podešavanje veličine UV mape.
• Optimizacija prostora za UV delove.
• Optimizacija na osnovu karakteristika modela i važnost optimizacije.
• Vežbe retopologije (bez milosti).

Bejkovanje mapa
• Važnost i upoznavanje sa procesom bejkovanja mapa.
• Procesi kojima se dobija bejkovanje osnovnih UV mapa, Normal mapa, Ambient Occlusion mapa, Curvature mapa (teži način, bez Adobe Substance 3D Painter-a).
• Vežba: Bejkovanje osnovnih mapa upoznavanje sa Cage procesom i potencijalnim problemima.
• Vežba: Bejkovanje osnovnih mapa (do iznemoglosti).

Adobe Substance 3D Painter
• Upoznavanje sa interfejsom i njegova demistifikacija.
• Važnost i upotrebna vrednost softvera.
• Osnovno teksturiranje.
• Upoznavanje sa funkcijama za elementarno, radno upotrebljivo, teksturiranje.
• Upoznavanje sa PBR (Physically-Based Rendering) teksturama, raznim tipovima, efektima koje proizvode, kako se dobijaju Normal mape, Displacement mape, Specular mape, Curvature mape, World Space mape, AO (Ambient Occlusion) mape.
• Vežba polaznika na sopstvenim modelima (domaći zadaci).
• Poziranje LP karaktera polaznika, slaganje prethodno izbejkovanih tekstura.
• Završni radovi, slaganje tekstura i pregled u Marmoset Toolbag-u za dobijanje Beauty Shot-ova.
• Završni radovi, pozirani sa Full teksturama u Marmoset Viewer-u, Turntable, animacije sa Mixamom, Idle, Run itd.

Po završetku kursa, polaznici dobijaju sertifikat Crater Training Centra o uspešno odslušanom kursu. Ukoliko ovaj kurs upišete u okviru akreditovanog modularnog programa 3D Character and Organic Modeling, dobićete uverenje o stečenoj kompetenciji koji izdaje Agencija za kvalifikacije Republike Srbije.

Milan Krstić

Milan Krstić je 3D umetnik iz Beograda sa bogatim iskustvom u industriji filma i video igara. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na katedri za slikarstvo, a tokom karijere se obreo na pozicijama 3D Character Artist, 3D Environment Artist i 3D Concept Artist.

U njegovom portfoliju nalaze se razni zanimljivi projekti uključujući video igre Scorn i Call of Duty: Modern Warfare Remastered, zatim filmovi Extinction i Knives Out 2 (Netflix), kao i televizijske serije The Arc i Krypton (deo proširenog DC univerzuma)

Milan trenutno radi na Beogradskoj politehnici gde predaje digitalno modelovanje i karakter dizajn.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
650 EUR
975 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

POČETAK KURSA
28. novembar 2022.
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
7 nedelja (80 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
Organic Modeling I*
* ili ekvivalent u znanju.

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Radovi studenata


Matte Painting and Environment Design

Matte Painting and Environment
Design - Basic

PRIJAVI SE NA KURS

Postanite digitalni umetnik na jedinom kursu te vrste u Beogradu!

Kurs predstavlja spoj osnova met peintinga (matte painting) sa elementima koncept arta (concept art) i dizajna okruženja (environment design).

Pored istorijskog osvrta i teorijske potpore, fokus je na praktičnim i efikasnim tehnikama digitalnog slikanja i photo-editinga, kako u pripremi-dizajnu, tako i u realizaciji samih matte paint projekata-zadataka.

Ključni i obimniji deo kursa je baziran na tematskim projektnim zadacima, koji kroz primerene postupke i tehnike uče kako da se savladaju različiti izazovi i zahtevi u matte painting-u. Sve ovo ujedno predstavlja i advanced Photoshop kurs čija su znanja i veštine univerzalno primenjive u bilo kojoj oblasti digitalne umetnosti.

Uvod
• Istorijat Matte painting-a; analog vs digital.
• Matte painting danas – aktuelna tehnologija u primeni.
• Matte painting kao deo VFX industrije.
• Tipovi Matte paiting shot-ova; production workflow, pipeline, vrste zahteva (kreativni i tehnički).
• Uvod u environment dizajn (koncept art); korelacija između matte painting-a i koncept arta (dizajna), pre i post produkcije.

Pripremni radovi
• Korišćenje Pen tableta u Photoshop-u.
• Osnove tehnike digitalnog crtanja i slikanja za potrebe dizajna okruženja.
• Organizacija projekta i konvencije, radna etika i pravila.

Uvod u perspektivu
• Tipovi perspektive.
• Elementi i praktična upotreba 1-point perspektive u kreiranju prirodnog okruženja.
• Vazdušna perspektiva i valer; upotreba valera u prikazu prostora (Value blocking).

Thumbnails skiciranje
• Alati i tehnike digitalnog skiciranja.
• Podešavanje, menadžment i izrada Custom brush-eva.
• Upotreba elemenata linijske vazdušne perspektive u izradi skica.
• Brush economy, stilizacija i simplifikacija.
• Tehnike izrade studija po fotografijama.

Kompozicija
• Osnovna pravila i elementi vizuelnog komponovanja.
• Kompozicija u službi vizuelnog narativa i dizajna okruženja (environment-a).
• Praktična upotreba tehnika komponovanja u izradi thumbnails skica (upotrebom alata i tehnika iz predhodnog dela kursa).

Uvod u Matte Painting – Photo Editing (projekat 01)
• Digitalna fotografija i Matte paint – konvencije, pojmovi, osobine.
• Photo referencing – research i menadžment; tehnički i estetski aspekti referenciranja.
• Osnovni photo editing alati, photo retouching, photo adjusting.
• Atributi foto ubedljivosti (I) – svetlo, boja, atmosfera; uporedna analiza.
• Day to night konverzije.

Photobashing (projekat 02)
• Tehnike ekstrakcije i manupulacije foto elementima.
• Rad sa smart objektima i maskama.
• Tehnike non-destructive photo editing-a.
• Atributi foto ubedljivosti (II) – lokalni kontrast, vazdušna perspektiva…
• Veličina i proporcija (scale and proportion) struktura i planova.

Landscape Matte Painting (projekat 03)
• Priprema za projekat – analiza zadataka, sakupljanje i organizacija referenci, pravljenje mood board-a; hero reference break down.
• Rad sa plate-om, pojam i uslovljenosti/karakteristike.
• Izrada skice paintover postupkom.
• Ekstrakcija elemenata i integracija u kompoziciji (block in composition).
• Kolor korigovanje i valerske vrednosti planova u odnosu na referencu, artikulacija svetla, final tuning.

Cityscape Matte Painting (projekat 04)
• Linijska perspektiva, tipovi i primena.
• Linijska perspektiva u službi dizajna arhitektonskog okruženja – pravila, skraćenja, konvergente; kreiranje geometrijskih volumena.
• Kreiranje perspective grid-a i njegova upotreba.
• Izrada koncept skice prateći perspective grid.
• Ekstrakcija i manipulacija arhitektonskim foto elementima; prevođenje perspektive sa fotografija u ortografski prikaz; korekcija (matching) perspektive u odnosu na grid.
• Populisanje matte paint-a foto elementima prateći perspektivu.
• Kolor korekcija, atmosfera, detalji… final tuning.

Cityscape Matte Painting II – night version (opciono*)
• Day to night konverzija.
• Karakteristike i tipovi veštačkog osvetljenja.
• Integracija svetla u prethodno izrađeni matte paint.
• Final tuning.

 

* Ova celina se realizuje isključivo ukoliko dinamika napredovanja grupe i/ili studenata ponaosob to dozvoli.

Napomene:
• Svaka od navedenih celina podrazumevaće izradu zadataka, koji će se večim delom realizovati van časova na kursu.
• Za dobijanje diplome potrebna je realizacija minimalno 70% od predviđenih zadataka.
• Pored predavanja, teorijskih i praktičnih, na časovima će se asistirati, obavljati konsultacije i pregled radova.
• Svaka od navedenih celina i projekata podrazumevaće demontraciju na niovu celog zadatka-projekta ili bitnih delova za realizaciju istih.
• Ukupan broj časova je 60. Broj časova (školskih) po terminima može biti 3 ili 4, samim tim i broj termina može varirati između 15 i 20. Predviđena dinamika može biti 2 ili 3 termina nedeljno.

Po završetku kursa dobićete Crater VFX Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.

Dejan Vukadinović
Predavač @ VŠSS Beogradska politehnika

Dejan je stručnjak za Concept art, digitalnu ilustraciju i Matte Painting, a radi kao predavač na predmetu Karakter i Koncept dizajn na VŠSS Beogradska politehnika. Kao deo tima na raznim nagrađivanim projektima, oprobao se u filmskoj, advertajzing i gaming industriji. Svoje formalno obrazovanje je stekao na Fakultetu primenjenih umetnosti na odseku za industrijski dizajn, a kao predavač u Crater Training Centru radi od 2012 godine gde drži kurs Matte Painting and Environment Design.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
780 EUR
1170 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

POČETAK KURSA
14. decembar 2022.
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
5 nedelja (60 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
crtačko umeće
rad sa grafičkom tablom
Photoshop*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Header for game and VFX course VFX in Houdini at Crater Training center

VFX in Houdini

VFX in Houdini

PRIJAVI SE NA KURS

Ovladaj magijom efekata iz prirode!

Najbezbolniji način da se uhvatiš u koštac sa složenim softverom kao što je Houdini, ovaj kurs je namenjen VFX artistima koji žele da se specijalizuju za prirodne elemente u industriji vizuelnih efekata i gejmingu. Osmišljen je tako da polaznicima pruži pregled metodologije rada u jednom od najtraženijih softvera u industriji. Na kursu će artisti savladati tehnike i alate koji se koriste za kreiranje atraktivnih dinamičkih efekata i simulacija koji se koriste u filmovima i igricama. Nakon kursa će u potpunosti vladati proceduralnim radom zasnovanim na nodovima i biće spremni da pripreme projekat za klasični VFX render. Finalni rad na kursu je deo timskog projekta na kom rade svi polaznici, tako da će na taj način u potpunosti dobiti uvid u to kako funkcioniše tim Houdini artista.

Nedelja 1
• Uvod, analiza referenci, postavka scene – Osnove interfejsa, ubacivanje objekata u scenu, jednostavna animacija kamere i objekata.
• Raspored “layout” scene. Nameštanje prvog rendera scene.

Nedelja 2
• SOP modeling – Korišćenje surface operatore za modelovanje arhitektonskih elemenata na proceduralni način. Ovakav način modelovanja ima svoju veliku primenu za game dev.
• SOP modeling II – Modeling organskih elemenata. Korišćenje krivih, rampi, moćnog point VOP noda

Nedelja 3
• SOP modeling III – Pakovanje napravljenih alata kao Houdini digital asset. Masovno rasporedjivanje objekata u sceni, kontrolisanje distribucije, orijentacije, velićine objekata.
• SOP modeling IV – Nastavak, popunjavanje scene objektima. Memorijska efikasnost scene (packed primitive, bgeo, ass arhive).

Nedelja 4
• SOP fx I – Jednostavni efekti poput laserskih zraka, munja, energetskih polja. Pravljenje efekta samo uz pomoć SOP alata.
• SOP fx II – Portal efekat uz pomoć point VOP operatora. Cilj ovog časa je da naučimo kako da koristimo jednostavnu matematiku kako bi napravili efekte koji su brzi, lako izmenjivi i memorijski efikasni

Nedelja 5
• Particles I – Efekti čestica poput varnica, snega, kiše. Rendering čestica na razne načine (tačke, voluemtrija, sprite)
• Particles II – Kreiranje flote svemirskih brodova. Dodavanje čestica (partikla) na prethodno postavljen portal

Nedelja 6
• Rigid bodies I – Jednostavne simulacije rušenja zidova, delova pećine. Uvod u dinamiku lomljenja.
• Rigid bodies II – Simulacije destrukcije za svemirske brodove, kombinovanje animacije i simulacije.

Nedelja 7
• Pyro I – Simulacije dimova i eksplozija za svemirske brodove. Prvo upoznavanje sa “shelf” alatima koje houdini nudi. Genersianje nekoliko vrsta eksplozije i keširanje na disk.
• Pyro II – Dodavanje dima u naš portal, integrisanje partikla i volumetrije u portal.

Nedelja 8
• FLIP simulations I – Pravljenje vodopada, pomoću FLIP solvera. Podešavanje sitnog vodenog spreja koji je ključni za efekat
• FLIP simulations II – Doterivanje vodopada i pene. Različiti pristupi renderinga vode.

Nedelja 9
• Rigid bodies III – Rušenje mosta. Kompleksnija destrukcija, korišćenje veza (constraints) između različitih komada.
• Rigid bodies IV – Doterivanje destrukicije mosta, integrisanje sa dimovima, stinim česticama.

Nedelja 10
• Ocean spectrum – Dodavaje većih površina vode u scenu, upotreba Ocean spectrum sistema.
• Flip flattank simulation – Interakcija izmedu vode i mosta koji se ruši. Upotreba FLIP flattank sistema.

Nedelja 11
• Materijali i osvetljenje – Proceduralno dodeljivanje materijala. Malo o samim materijalima, upotreba 3d tekstura. Razdvajanje raznih elemenata (dimovi, voda, efekti) u različite render lejere.
• Analiza rendera, doterivanje i kompoziting.

Nedelja 12
• Izbacivanje geometrije iz Houdnija u Unreal. Upotreba plugina Houdni engine.
• Izbacivanje efekata (dimovi, voda, čestice) u unreal pomoću SideFX labs modula.

Po završetku kursa dobićete Crater VFX Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.

Bogdan Amidžić
VFX Supervisor @ Crater Studio

Spojivši umetnost i programiranje, Bogdan radi kao VFX supervizor u Crater Studio sa više od 12 godina iskustva u industriji vizuelnih efekata na filmu, reklamama i muzičkim spotovima. Za njega su izazovi prilika za pomeranje granica, a svoj posao vidi kao mesto gde je spojio ljubav prema programiranju (MEL, Python, VEX) s jedne i ilustraciji i concept art-u s druge strane. Radio je dugo godina kao kompoziting artist, a prethodnih nekoliko godina se specijalizovao za 3D vizuelne efekte u softverima Maya i Houdini. Svoje znanje uvek nesebično deli sa kolegama, a u Crater Training Center već dugo godina radi kao predavač na kursu DigitalCompositing a od nedavno i na kursu VFX in Houdini.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
930 EUR
1395 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
22. novembar 2022.
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
13 nedelja (120 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Radovi studenata


Pig on the hill art header for VFX and game course Character Animation at Crater Training center

Character Animation

Character Animation
Autodesk Maya

PRIJAVI SE NA KURS

Doživite pokret na drugačiji način – kroz neraskidivi spoj tradicionalne animacije i digitalnih tehničkih veština!

Na ovom kursu naučićete da prenesete pokret, emociju i fizičku težinu na modele i da predstavite dešavanja iz priče, koristeći alat koji nudi programski paket Maya. Počev od crtanja poza i postavljanja blokinga, pa do kreiranja fluidnih pokreta u prostoru i vremenu, vodićemo vas korak po korak kroz čudesan svet animacije. Pažnju ćemo usmeriti na razvoj vašeg kreativnog izražavanja uz pomoć eksperimentalnih i inovativnih animacijskih tehnika, kako biste naučili da oživite predmete i karaktere na ubedljiv i verodostojan način.

Kao dodatak kursu osmislili smo jednonedeljnu radionicu 2D animacije, na kojoj ćete, kroz praktični rad, učiti o istoriji, teoriji i filozofiji animacije – od njenog nastanka pa sve do danas. Radionicu vodi naš čuveni animator, strip crtač i ilustrator, Aleksa Gajić.

I

• Upoznavanje, uvod, definisanje pojma animacija, graph editor, krive, autokey, playblast, praktični primeri radi boljeg razumevanja.
• Vežba
•Postupak u definisanju pokreta, pojmovi: extreme, key, breakdown, inbetweens…Uvod u principe animacije.
• Vežba
•Definisanje vremena, timing and spacing, organski pokret, lukovi…
• Vežba

 II

• Postupci izvođenja, planiranje, analiza, reference, storyboard, anticipacija, squash and strech
• Vežba
• Pokret, kretanje, karakteristike kretanja, follow through and overlapping action
• Vežba
• Slow in and slow out, exaggeration
• Vežba

III

• Pregled vežbi, staging, linija akcije, crtanje poza
• Vežbe
• Upoznavanje sa rigom, appeal
• Vežba
• Straight ahead action and pose to pose, planiranje walkcycle animacije
• Vežbe

IV

• Hod, postavka poza radi što boljeg određivanja željenje radnje, težina i balans
• Vežba
• Vezivanje poza u vremensku celinu, praktični primer radi boljeg objašnjenja
• Vežba
• Spoljašnja i unutrašnja sila koja utiče na akciju, secondary action
• Vežba

V

• Praktični primer vežbe
• Vežba
• Praktični primer vežbe
• Vežba
• Rezime i pregled vežbi
• Vežbe

 VI Master Class Alekse Gajića 

• Aleksa je naš poznati strip autor, iliustrator, animator, reditelj i autor višestruko nagrađivanog animiranog filma “Technotise – Edit i ja”. Na radionici 2D animacije, kroz praktični rad na projektu, upoznaćete se sa istorijom, teorijom i filozofijom tradicionalne animacije.

VII

• Uvod u glumu, pokreti tela u kontekstu glume, nemi filmovi kao primer, planiranje vežbe: zajedno sa predavačem rad na ideji i planiranju vežbe, cilj vežbe je animacija emocije putem pokreta i govora tela, karakter je u jednom emotivnom stanju, a usled spoljašnjeg faktora prelazi u potpuno suprotno stanje (pr. Miran- nervozan, srećan- tužan, spokojan- zapanjen, tužan- uplašen…)
• Vežba
• Ritam, tekstura u tajmingu, moving holds
• Vežba
• Personality i appeal
• Vežba

VIII

• Ruke, kontrast, preterivanje, pregled vežbi
• Vežba
• Anticipacija, pantomima, “zaobilaženje” klišea, pregled vežbi
• Vežba
• Rezime i pregled vežbi
• Vežbe

IX

• Kompozicija, layout, film
• Vežba
• Razbijanje scene ili akcije u odvojene ideje, sekcije… napredni tajming, planiranje završne animacije
• Vežba
• Dijaloške scene, usmeravanje pažnje, animiranje više karaktera
• Vežba

X

• Unutrašnji i spoljašnji pokretači, motivacija, pregled vežbe
• Vežba
• Kompleksniji overlap i anticipacija
• Vežba
• Stilovi animacije, realizam, cartoony, pregled vežbi
• Vežba

XI

• Sekundarna animacija, govor tela
• Vežba
• Animiranje dijaloga
• Vežba
• Animacija lica, očiju, ekspresije
• Vežba

XII

• Finaliziranje animacije lica, pregled vežbe
• Vežba
• Podtekst, detalji
• Vežba
• Rad na doterivanju animacije, dodavanje detalja, kontrola pokreta
• Vežba

XIII

• Rad na dovršavanju vežbi, pregled vežbi, konsultacije…
• Rad na dovršavanju vežbi, pregled vežbi, konsultacije…
• Rad na dovršavanju vežbi, pregled vežbi, konsultacije…

Po završetku kursa dobićete međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion, kao i Crater VFX Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.

Curabitur Accumsan

Morbi varius sapien in tellus vulputate, quis vestibulum urna suscipit. Phasellus pretium vitae lorem at efficitur. Duis magna nulla, molestie ut aliquet eu, dignissim sit amet purus. Quisque mattis convallis magna, vitae fermentum augue efficitur ac. Proin consequat mattis ultricies. Aliquam malesuada, sapien nec suscipit lobortis, risus ipsum luctus massa, id suscipit felis erat in nunc. Donec at nisi eu tellus euismod pulvinar id sodales lorem. Nunc ut dictum massa, ac dictum magna. Integer commodo imperdiet turpis sed scelerisque. In fermentum, leo vel fermentum bibendum, nulla purus volutpat turpis, quis accumsan magna lacus in libero. Aenean vestibulum odio non volutpat facilisis. Curabitur ac tempus metus.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
1300 EUR
1950 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
Kurs uskoro zakazujemo
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
180 časova

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D/VFX Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Header for vfx and game course Rigging at Crater Training Center

Rigging

Rigging - Maya

PRIJAVI SE NA KURS

Naučite kako da pripremite vaš model za animaciju!

Ovaj kurs je namenjen polaznicima koji se prvi put susreću sa riging (rigging) tehnikama, kao i profesionalnim rigerima koji žele da dopune svoja znanja o rigovanju karaktera. Na ovom kursu prolazićemo kroz ceo proces rigovanja jednog karaktera, koji uključuje rigovanje kičme, ruku, prstiju, nogu, glave i lica.Polaznici kursa biće detaljno upoznati sa konceptima rigovanja koji uključuju, između ostalog, i pripremu 3D modela za rigovanje i napredne tehnike kao što su :

• streč (stretch) tehnika – rastezanje ruku i nogu karaktera
• IK-FK svič (switch), tehnike kao što su forarm tvist (forearm twist) bez gubitka mase
• korektivni blend šejpovi (blend shapes)

Posebna pažnja biće posvećena procesu skinovanju karaktera [povezivanje modela – meša (mesh) sa kontrolama], koji je jedan od ključnih koraka u dobrom rigovanju. Polaznicima ćemo omogućiti detaljan uvid i uputstva za alate koje se koriste u procesu rada. Nakon završenog kursa polaznici će:

• imati znanja da samostalno implementiraju naučene tehnike,
• moći da unaprede već postojeće rigove na kojima su samostalno radili,
• dobiti na trajnu upotrebu sve skripte (MEL i Python) i alate koje su koristili tokom trajanja kursa.

Teorija rigovanja i alati
• Teorija rigovanja
• Upoznavanje sa alatima koji se koriste prilikom rigovanja

Skeleton meni
• Upoznavanje sa skeleton menijem

Orijentacije jointa, kontrole za animaciju
• Objašnjavanje orijentacije jointa i pravljenje kontrola za animaciju
• Postavljanje jointa i pravilna orijentacija jointa na karakteru (Tips and tricks kako da se najbolje i najbrže postavljaju jointi na karakteru)
• Finalno postavljenje jointa na karakteru, imenovanje i mirorovanje jointa
• Vežba postavljanja jointa

Rigovanje nogu
• Tehnika reverse foot controls
• Pitanja i vežba
• Napredne tehnike rigovanja nogu (IK-FK sistem, IK stretch, pole vectors)
• Pitanja i vežba

Rigovanje kičme i glave
• Rigovanje kičme i glave (IK stretch i FK sistem)
• Pitanja i vežba

Rigovanje ruku
• Rigovanje ruku (IK stretch i FK sistem, forearm twist)
• Pitanja i vežba

Rigovanje prstiju
• Rigovanje prstiju, pravljenje predefinisanih poza i mogućnost manuelnog pomeranja svakog prsta posebno
• Pitanja i vežba

Priprema riga za animatore
• Priprema riga za animatore i spajanje svih rig sistema (čišćenje suvišnih atributa na kontrolama, kolorisanje kontrola za lakšu vizuelnu selekciju, pravljenje pravilne hijerarhije za global scale celog riga)
• Pitanja i vežba

Teorija skinovanja
• Teorija skinovanja
• Upoznavanje alata za skinovanje
• Priprema modela za skinovanje
• Tehnike skinovanja (smooth i rigid)

Skinovanje rigovanog karaktera
• Skinovanje rigovanog karaktera (prvi deo)
• Pitanja i vežba
• Skinovanje rigovanog karaktera (drugi deo)
• Pitanja i vežba

Napredne tehnike skinovanja
• Napredne tehnike skinovanja (tehnike koje daju efekat realne deformacije tela)
• Pitanja i vežba

Rigovanje lica
• Face rigovanje (teoretski deo)

Blend shape-ovi
• Upoznavanje sa blend shape-ovima
• Blend shape tehnika za rigovanje lica, pravljenje kontrola za animaciju blend shape-ova
• Pitanja i vežba

Tehnike za rigovanje lica
• Bones tehnika za rigovanje lica, i pravljenje kontola za animaciju
• Pitanja i vežba
• Cluster tehnika za rigovanje lica, i pravljenje kontola za animaciju
• Pitanja i vežba

Povezivanje face i body riga
• Povezivanje face i body riga, pravljenje low res modela za brzi feedback prilikom animiranja
• Pitanja i vežba

Napredne tehnike za rigovanje
• Napredne tehnike za rigovanje (corrective shapes)
• Pitanja i vežba

Po završetku kursa dobićete međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion, kao i Crater VFX Training Center sertifikat o uspešno završenom kursu.

Miličko Mijatović
Lead Rigger @ Crater Studio

Miličko je u svojoj karijeri u 3D animaciji dugoj više od 20 godina imao priliku da radi na projektima sa velikim imenima iz industrije kao što su Emir Kusturica, Nikita Mihalkov, Netflix. Počevši kao 2D animator, vrlo brzo je prešao na 3D i pronašao sebe u riggingu, koraku koji dolazi nakon modelovanja i teksturisanja modela, a koji prethodi animaciji. Trenutno radi u Crater Studiju kao Lead Rigger, gde se trudi da svakodnevno napreduje i postavlja sebi nove ciljeve. Sarađivao je na projektima za brendove kao što su Mercedes, Coca-Cola, Heineken. Takođe iza sebe ima iskustvo rada u gaming industriji, na projektu Casino Gaming. U Crater Training Centru, Miličko je predavač na kurs Rigging.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
490 EUR
735 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
Kurs uskoro zakazujemo
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
4 nedelje (40 školskih časova)

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D/VFX Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Radovi studenata


Ogranic modeling course- Milan krstic- ogransko modelovanje- crater traiing centar

Organic Modeling I

Organic Modeling I
- ZBrush

PRIJAVI SE NA KURS

Savladajte osnove digitalnog vajanja u jednom od najpopularnjih softvera u kreativnim industrijama kakav je ZBrush.

Kurs je idealan za one koji već vladaju osnovnim veštinama u domenu 3D modelovanja, a koji bi voleli da svoje vajarsko umeće iskažu i u digitalnom okruženju. Polaznici će savladati alate, tehnike i metode potrebne za stvaranje upečatljivih i jedinstvenih kompjuterski generisanih karaktera i predmeta (assets), kako za igre, tako i za film.

ZBrush predstavlja industrijski standard kada je u pitanju digitalno modelovanje i vajanje, a na kursu će polaznici steći potpuni uvid u ovaj softver i njegove mogućnosti. Nakon završetka kursa, polaznici će razviti osnovne veštine za organsko modelovanje i polypainting, a steći će i dobru bazu za dalje usavršavanje i razvijanje individualnog umetničkog stila.

Više o organskom modelovanju i razlozima zbog kojih je ova profesija postala sve traženija u industriji filma i video igara pročitajte u ovom tekstu.

* Ukoliko nemate iskustva u 3D modelovanju, a želite da savladate ZBrush, preporučujemo vam da pogledate plan akreditovanog modularnog programa 3D Character and Organic Modeling koji kreće od početnih kurseva, a završava se organskim modelovanjem i teksturisanjem za napredne polaznike.

Osnovni kurs ZBrush Organic Modeling
• Generalno upoznavanje sa programom ZBrush.
• Istorija programa i njegovo nastajanje.
• Primenljivost programa u različitim industrijama.
• Mesto programa u filmskoj i gaming industriji.
• Reprezentativni primeri primene iz pomenutih industrija.
• Upoznavanje sa grafičkim okruženjem i prilagođavanjem istog.
• Upoznavanje sa alatima i glavnim karakteristikama programa.
• Detaljnije upoznavanje sa alatima koji se najčešće koriste.
• Upoznavanje sa alatima koji olakšavaju repetativne radnje.

Primena naučenih alata na prostim oblicima
• Primena alata Standard Brush.
• Primena alata Clay Buildup Brush.
• Primena alata Move Tool Brush.
• Primena alata Damian Standard Brush.
• Primena alata Clay Brush.

Maskiranje površina
• Upoznavanja sa alatom za maskiranja površina na osnovnom mesh-u.
• Primena i tipične situacije kada se koristi.
• Grafičko okruženje alata i načina rada.
• Primena maski za dobijanje oblika, bojenje ili teksturiranje na prostom obliku.

Alatka Dynamesh
• Upoznavanje sa jednim od najvažnijih funkcija softvera po kome je postao poznat.
• Upoznavanje sa grafičkim okruženjem alata i primena na prostim oblicima.
• Vežba za primenu alata Dynamesh sa naučenim Brush alatima.

Alatka ZRemesher
• Upoznavanje s alatom za automatsku promenu topologije.
• Upoznavanje sa grafičkim okruženjem alata i kada se primenjuje u skladu sa ” ZRemesher.

Guides Brush
• Koordinisana primena alata Dynamesh i ZRemesher.

Plugin Decimation Master
• Upoznavanje sa procesom decimiranja velikog broja poligona triangulacijom bez gubljenja detalja.
• Situacije u kojima se koristi i koje su dodatne funkcije.
• Upotrebna vrednost alata za decimiranje.

Po završetku kursa, polaznici dobijaju sertifikat Crater Training Centra o uspešno odslušanom kursu. Ukoliko ovaj kurs upišete u okviru akreditovanog modularnog programa 3D Character and Organic Modeling i završite kurs za napredne polaznike, dobićete uverenje o stečenoj kompetenciji koji izdaje Agencija za kvalifikacije Republike Srbije.

Milan Krstić

Milan Krstić je 3D umetnik iz Beograda sa bogatim iskustvom u industriji filma i video igara. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu na katedri za slikarstvo, a tokom karijere se obreo na pozicijama 3D Character Artist, 3D Environment Artist i 3D Concept Artist.

U njegovom portfoliju nalaze se razni zanimljivi projekti uključujući video igre Scorn i Call of Duty: Modern Warfare Remastered, zatim filmovi Extinction i Knives Out 2 (Netflix), kao i televizijske serije The Arc i Krypton (deo proširenog DC univerzuma)

Milan trenutno radi na Beogradskoj politehnici gde predaje digitalno modelovanje i karakter dizajn.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
630 EUR
945 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV. 

Početak kursa
06. septembar 2022.
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
7 nedelja (80 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
3D Essentials*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS

Luka Diklić - 2017

3D Essentials

3D Essentials

Autodesk Maya

PRIJAVI SE NA KURS

Započni svoj put u 3D grafiku!

Naš najpopularniji kurs za početnike, 3D Essentials, je idealan način da se upoznaš sa svetom kompjuterske grafike i svim mogućnostima koje ona nudi. Baziran na učenju softverskih paketa Autodesk Maya i Adobe Substance 3D Painter, ovaj kurs je namenjen prvenstveno početnicima koji žele da nauče da rade u 3D okruženju i steknu dobru osnovu za dalju specijalizaciju u oblasti kompjuterske grafike.

Pored tehničkih veština, ovaj kurs takođe pruža teorijski pregled razvoja industrije kao i trenutne trendove, predviđanja za budući razvoj i razne savete za ulazak u industriju video igara i vizuelnih efekata. Kurs je pogodan i za specijalizovane artiste koji bi želeli da prošire svoje opšte znanje i unaprede svoje veštine.

Kurs 3D Essentials možete kombinovati sa većinom naših kurseva specijalizovanih za VFX & Game Art, a upisom bilo kojeg programa iz ponude Modularno obrazovanje ostvarujete popust. Ovaj kurs neizostavan je deo naših obrazovnih programa 3D Character and Organic Modeling i Technical Art in Unreal Engine koji nose akreditaciju Ministarstva prosvete.

Upoznavanje sa industrijom
• Istorija VFX i gejming industrije,
• Aktuelna dešavanja i trendovi u VFX i gejming industriji,
• Budućnost kompjuterske grafike.

Upoznavanje sa softverom Autodesk Maya
• Istorija softvera,
• Oblasti primene,
• Osnovni koncepti rada.

Maya interfejs I
• Osnovne komponente interfejsa,
• Navigacija u interfejsu,
• Transform tools,
• Upotreba maski za selekciju,
• Snap tools.

Maya interfejs II
• Editori (Outliner, Attribute Editor),
• Perentovanje i hijerarhija,
• Duplicate komanda.

Osnove poly modelovanja I
• Pristup problemu modelovanja,
• Upoznavanje sa poligonskom geometrijom.
• Poly komponente,
• Osnovni alati za poly modeling (Create Polygon Tool, Merge Vertices).

Osnove poly modelovanja II
• Napredni alati za poly modelovanje,
• Upoznavanje sa pojmom pravilne geometrije.

Osnove poly modelovanja III
• Tehnike za optimizaciju modelovanja,
• Testiranje tehničkih nedostataka modela,
• Primena deformera u modelingu.

Osnove poly modelovanja IV
• Primena naprednih tehnika u modelovanju.

Personalizacija korisničkog interfejsa
• Prednosti prilagođavanja interfejsa,
• Načini za povećavanje udobnosti i brzine rada,
• Kreiranje shelfa,
• Kreiranje marking menija,
• Kreiranje custom hotkeys.

Digitalna kamera i camera tracking
• Kako radi praktična kamera,
• Razlike između kamere u softveru Maya i praktične kamere,
• Primena u industriji.

Osnove Rigginga
• Pregled najzastupljenijih tehnika,
• Upotreba rigging tehnika u svakodnevnom radu.

Primena dinamike u modelingu
• Osnove NCloth-a,
• Primena dinamike u modelingu.

UV mapiranje I
• Teorija UV, namena i primeri pravilnih i nepravilnih UV,
• Zašto je dobar UV bitan za dalju produkciju,
• Razlika između asseta koji se koriste u VFX i gejming industriji (UDIM vs. game vs. environment),
• Demonstracija UI Maya UV toolkita,
• Ostale aplikacije za UV.

UV mapiranje II
• Demonstracija UV asseta za VFX (UDIM),
• Demostracija UV asseta za igre (kao i UV environment kit-ova).

Uvod u Adobe Substance 3D Painter i PBR /
Teksturisanje u Adobe Substance 3D Painteru I

• Oblast primene,
• Upoznavanje s interfejsom, upoznavanje Alata.
• Šta je PBR,
• PBR komponente.

Osnove Adobe Substance 3D Paintera I /
Teksturisanje u Adobe Substance 3D Painteru II
• Kreiranje materijala, kreiranje maski.

Osnove Adobe Substance 3D Paintera II /
Teksturisanje u Adobe Substance 3D Painteru III

• Primena ostalih alata (Brushevi, Projekcije, Text, Anchor Point …).

Teksturisanje u Adobe Substance 3D Painteru IV – UDIM
• Šta je UDIM,
• UDIM Workflow,
• Primeri iz industrije,
• Praktičan primer UDIM.

Teksturisanje u Adobe Substance 3D Painteru V – Rad u produkciji
• Priprema za produkciju,
• Tips and Tricks,
• Najčešće greške.

VFX produkcija i produkcija video igara (VFX / game pipeline)
• Organizacija projekta,
• Radna etika,
• Pristup poslu sa ciljem postizanja najboljih rezultata,
• Međuljudski odnosi na radnom mestu.

Po završetku kursa polaznici će dobiti međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion, kao i sertifikat o uspešno završenom kursu Crater Training Centra.

Ukoliko ovaj kurs upišete u okviru akreditovanih modularnih programa 3D Character and Organic Modeling i/ili Technical Art in Unreal Engine, te završite kurseve za napredne polaznike, dobićete uverenje o stečenoj kompetenciji koji izdaje Agencija za kvalifikacije Republike Srbije.

Miloš Jovanović
Freelance Character Rigger i 3D Generalist

Jedan od najiskusnijih predavača u našem centru, Miloš Jovanović je 3D Generalista i stručnjak za Mayu sa iskustvom rada u riggingu, animaciji i renderovanju u Crater studiju. Uživajući u izazovima, Miloš se trudi da svoje slobodno vreme upotrebi za savladavanje novih softvera. Sa iskustvom rada i u studijskom okruženju i kao frilenser, sa polaznicima deli svoje iskustvo i savete kako da se uspešno izgrade u poslu u VFX industriji. Timski igrač koji pomaže ostalima da razviju nove veštine, Miloš predaje hard surface modelovanje u okviru 3D Essentials kursa.

Branislav Pavlović
Environment Artist @ LAV Games

Prateći svoju strast prema video igrama i razvijanju asset-a za potrebe igara, Branislav je ostavio pečat u AAA industriji radeći na ambicioznim projektima kakva je dobro poznata franšiza Tom Clancy Ghost Recon Breakpoint na poziciji Weapon & Level Artist. Pored toga, neki od njegovih najuzbudljivijih projekata još uvek nisu ugledali svetlost dana, pa jedva čekamo da nas obavesti kada budu aktivni.

Branislav trenutno radi kao Environment Artist u studiju LAV Games gde konstantno razvija nove veštine vezane za izradu okruženja u video igrama. Zaljubljen je u sve aspekte video igara i uživa dok priča o svojim interesovanjima, što profesionalno radi kao predavač na kursevima 3D Essentials i Environment Art u Crater Training Centru.

INFORMACIJE O KURSU

Cena
720 EUR
1080 EUR za nastavu na engleskom jeziku
U cenu je uračunat PDV.

Početak kursa
10. oktobar 2022.
Pogledaj kalendar kurseva

Trajanje kursa
7 nedelja (105 školskih časova) 

Potrebno predznanje
poznavanje rada na računaru
Photoshop*
* ili ekvivalent u znanju.

praksa je raspoloživa

Obrazovni programi

Način pohađanja
U učionici / Online

PRIJAVI SE NA KURS